مصطفی رحیمی گفت: ایجاد شفافیت در اوراق بهادار یکی دیگر از اقدامات مهم در واحد خزانه داری شهرداری است.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – مصطفی رحیمی با اشاره به شکل گیری واحد خزانه داری به جهت مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری، اظهار کرد: پس از تشکیل واحد خزانه داری به جهت افزایش نظارت و کنترل در مدیریت بودجه، عملیات تخصیص اعتبارات، درآمدها و هزینه ها کلیه دارایی‌های شهرداری به خزانه واریز و از خزانه برداشت می‌شود.

وی افزود: در ادامه این مسیر و در گام بعدی عملیاتی شدن شیوه نامه، دریافت اسناد مالکیت املاک و مستغلات شهرداری جهت ثبت حسابداری و نگهداری در بایگانی خزانه به عنوان بخشی از دستورالعمل نظام جامع مالی شهرداریها است که به جهت متمرکز  نمودن منابع مالی شهرداری و همچنین به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس خزانه داری شهرداری رشت تصریح کرد: برای ایجاد شفافیت در زمینه اوراق بهادار شهرداری رشت که شامل آیتم های مختلف از جمله اسناد مالکیت ملکهای شهری، چک های تقسیطی دریافتی از مؤدیان در مناطق و ضمانت ‌نامه‌های بانکی می باشد،  برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه در راستای عمل به شیوه نامه مذکور، اسناد مالکیت بایگانی شده در اداره اموال شهرداری به واحد خزانه داری انتقال یافته و به طور همزمان در سامانه سادا و سیستم خزانه داری شهرداری ثبت سند حسابداری شدند، اذعان نمود: راه اندازی یک بانک اطلاعاتی از آمار دارایی‌های ملکی شهرداری و همچنین حجم دقیق معاملات املاک شهرداری یکی از مزایای این اقدام خواهد بود.

مصطفی رحیمی در پایان عملیاتی نمودن کامل دستورالعملها و شیوه نامه های ابلاغی خزانه داری را از اساسی‌ترین ضروریات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: سعی داریم فرآیندها، ساز و کارها و برنامه های آتی خزانه به بهترین نحو ممکن عملیاتی شوند تا در آینده شاهد ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع خدمات و در نهایت تحقق عدالت شهروندی باشیم.