وی با بیان اینکه چندین نکته وجود دارد که دغدغه مردم بوده و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری از همه دستگاه‌های اجرایی آن را طلب کنیم و زبان شهروندان ما برای پیگیری امورات باشیم. یکی از مواردی که مردم بسیار به ما برای آن مراجعه می‌کنند، ورودی جاده تهران است که ۱۰.۵ کیلومتر آن در اختیار شهرداری است و شهرداری از تمامی ساختمان‌ها و کارخانه‌هایی که در این محدوده است عوارض دریافت می‌کند.
 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: به علت عبور وسایل نقلیه سنگین در این محور شهرداری و اداره راه با یکدیگر دچار اختلاف‌نظر هستند، اداره راه بر عهده شهرداری گذاشته و شهرداری نیز بر عهده اداره راه و شهرسازی گذاشته است، این درگیری باعث زیر سؤال رفتن آبروی شهر رشت شده است، درخواست بنده این است که آقای شهردار هرچه سریع‌تر برای آسفالت این محدوده پیگیری لازم انجام شود. ما ۱۰ کیلومتر وارد شهر می‌شویم اما چیزی از شهر نمی‌بینیم، حتی جداسازی اتوبان نیز دارای فضای شهری نیست.
  عباس نژاد با اشاره به وضعیت ورودی شهر رشت از سمت سنگر، گفت: مردم در آنجا عوارض پرداخت می‌کنند، اما زمانی که بودجه دومیلیاردی برای آن منطقه در نظر گرفته می‌شود، بودجه تعریض جاده آن منطقه حذف می‌شود! شهرداری رشت چه‌کاری در آنجا انجام می‌دهد که هر روز به مردم آنجا اخطار می‌دهد؟ شورا مصوب می‌کند و مدیران شهرداری نیز بودجه را حذف می‌کنند، چون آن مردم ضعیف هستند کسی صدای آنان را نمی‌شنود.
  وی ادامه داد: موضوع دیگر که دغدغه شخص ریاست شورا و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل است، موضوع پروژه زرجوب به صیقلان است که باعث اعتراضات بسیار مردمی شده است و بنده به‌عنوان عضوی از کمیسیون حمل‌ونقل تحت‌فشار افکار عمومی قرار دارم. موضوعی را که هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر در جریان این پروژه نبوده‌اند. از مدیران شهرداری خواهش می‌کنیم موضوعی که در حال اجرا است حتماً به کمیسیون‌های مربوطه اطلاع داده شود. این طرح کارشناسی شده و اثرات زیان‌بار زیادی برای آن منطقه، مردان آن و رانندگان تاکسی به همراه دارد و همه آن عزیزان معترض هستند.
  عضو شورای شهر رشت با اشاره به عقد قراردادهایی در شهرداری رشت بدون حضور اعضای شورا، گفت: چطور می‌شود قراردادی بسته می‌شود و عضو ناظر شورا در آنجا حضور ندارد؟ چطور قرارداد ایستگاه دوچرخه بسته می‌شود، اما بنده به‌عنوان عضو ناظر شود حضور ندارم؟ اصلاً نمایندگان مردم کجای داستان هستند؟ برای خودشان قرارداد می‌بندند و اجرا می‌کنند و ما باید پاسخگوی مردم باشیم. از ریاست شورا درخواست دارد تا برای حفظ جایگاه و شأن نظارتی شورا ورود کرده و از شهردار رشت توضیحات جدی بخواهند.
  عباس نژاد با بیان اینکه هرساله در روز درختکاری مبالغ هنگفتی برای درختکاری هزینه می‌شود که درنهایت نمی‌دانیم نتیجه چه شده است، گفت: امروز ترتیب اثری قرار دهیم که ورودی شهر رشت از مسیر جاده تهران جدول‌گذاری شده و آماده‌سازی شود و این مبالغ برای درختان ۴ یا ۵ ساله هزینه شود و درختکاری در آنجا صورت بگیرد، ما چرا باید حسرت ورودی شهر فومن را بخوریم؟ ما این ورودی شهر را در این مسیر آماده کنیم.
  رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به برهم ریختگی وضعیت سازمان‌ها و مناطق شهرداری رشت، گفت: مردم امروز گرفتار کاغذبازی‌ها هستند. هیچ برنامه مدونی برای روال و زمان دریافت پروانه و یا مجوزی از سازمان‌های شهرداری وجود ندارد. کسی که آشنا داشته باشد سه‌ماهه کارش را انجام می‌دهد و کسی که آشنا نداشته باشد ۳ سال کارش طول می‌کشد. این روند باید توسط شهردار رشت اصلاح شود.
  وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک چیزی به نام کمیسیون ماده صد نخواهیم داشت، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری رشت از همین تخلفات ساختمانی است، اگر برای این موضوع پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم انجام نشود به مشکل بر خواهیم خورد.